Over Toertocht.be

Op 18 juni 2019, ik weet het nog goed. "Toertocht.be is te koop! Zullen we een site bouwen?" Dat was het begin van deze 'tocht' ;-)

Wie zijn wij?

Wij zijn twee enthousiaste fietsers en kennen elkaar via onze werkgever.


Rik
Fanatiek wielrenner en mountainbiker. Voorliefde voor de kuitenbijters in het Limburgse land. Doet bij zijn trainingsarbeid met enige regelmaat de Belgische wegen aan. Canyon is zijn brand.






Jan-Willem
Cannondale fanboy. Fietst op jaarbasis ongeveer 6.000 kilometer. Heeft 2 wielrenfietsen. Een System Six en een CAAD10, beide Cannondale. 1 Trek mountainbike, deze fiets zorgde op zijn zestiende voor de start van de voorliefde voor fietsen. Tot zijn verzameling behoort ook nog een Cannondale Bad Boy.

Heeft verschillende toertochten gereden in Nederland en België. Tot zijn prestaties behoren o.a. de langste toertocht door Nederland, 440 kilometer in een dag, door alle provincies. Daarnaast heeft hij enkele malen Luik Bastenaken Luik en de Ronde van Vlaanderen gereden. De Fietselfstedentocht staat bij hem bovenaan in de lijst met mooiste tochten.


Technics
Voor de liefhebber, wat technische informatie over de site:

  • De site is gebouwd op de JAM (Javascript, Api's en Markup) stack.

  • Nuxt als framework, server side rendering.

  • Headless CMS Storyblok.

  • Hosting op Vercel cloud.

  • De website is installeerbaar, het is een zogenaamde PWA (Progressive Web App). Check de app install experience!

  • 'Dark-mode' optie om in het donker prettiger leesbaar te zijn.

  • Structured data om de toertochten op een gestructureerde manier aan Google te voeden.

  • Sharen van toertochten op Facebook, Twitter en Whatsapp.

  • Facebook comments voor het delen van ervaringen met een bepaalde toertocht.

  • Animaties aangebracht om het even wat levendiger te maken en om een klein piek momentje te geven.

  • SVG/Webp en image compressie voor afbeeldingen waar mogelijk, voor performance.

  • Preload en preconnect voor tijdig inladen externe resources, voor performance.

  • Caching van resources voor sneller en gebruiksvriendelijker surfen.

  • Bootstrap als CSS framework, PurgeCSS om overbodige CSS te verwijderen bij de build.

  • Google Tag Manager voor managen van de tags, en Google Ads voor de monitization.....